info@woudtsekerk.nl
Protestantse Gemeente 't Woudt - Den Hoorn

Interview ds. Barbara Lamain in Reformatorisch Dagblad

Samen snoep eten bij opa Lamain

De carrière van Barbara Lamain verliep voorspoedig, maar had niet haar hart. Sinds september is de oud-directeur hrm van multinational GlaxoSmithKline predikante. „Als anderen over voetbal en politiek praten, waarom zouden wij het dan niet over God mogen hebben?”

Het interieur van de eengezinswoning in Den Hoorn, een dorp in Midden-Delfland, is van een opvallende soberheid. Sinds een aantal weken wordt de pastorie van de protestantse gemeente ’t Woudt-Den Hoorn bewoond door ds. Barbara Lamain (42), kleindochter van ds. W. C. Lamain, die grote bekendheid genoot binnen de Gereformeerde Gemeenten. Ze is net terug van haar eerste trouwgesprek, bij een paar van 72 en 80 jaar. „Ja, best bijzonder”, lacht ze. „Dat mensen op deze leeftijd samen nog zo’n stap willen zetten en dat ook nadrukkelijk in de kerk willen doen.”

Lees het hele artikel op de website van het Reformatorisch Dagblad.