info@woudtsekerk.nl
Protestantse Gemeente 't Woudt - Den Hoorn

40 dagen tijd

Op 17 februari is het Aswoensdag, het begin van de 40-dagentijd. We staan stil bij het lijden en sterven van Jezus en wat dat betekent voor de wereld en voor ons. We hebben het wel eens over het gebruik van iets minder of niet doen in deze periode: minder chocola, minder alcohol, soberder leven. En natuurlijk kan dat heilzaam zijn. Ik hoorde pas iemand zeggen: we leven in een tijd waarin we onszelf al zoveel moeten ontzeggen, moeten we daar dan in de deze 40-dagentijd nog een schepje bovenop doen? We kunnen het ook ergens anders zoeken. Als we willen dat deze 40 dagen anders zijn dan de rest van het jaar, kunnen we onszelf ook twee vragen stellen:

• Wat kan ik doen om in te stappen in het lijden van de ander en hoe vind ik Christus daar?
  • Waar vind ik vreugde en wat heeft God mij daarin te zeggen?

Je kunt online de 40 dagen kalender van de PKN volgen, via: www.petrus.protestantsekerk.nl/veertigdagentijd/.