Bij de diensten

8 november

In deze dienst zullen we experimenteren met een geïntegreerde kindernevendienst. We proberen daarnaast op deze zondag een middagdienst te organiseren om 16.30 uur.

Deze dienst zal ook in het teken staan van Dankdag. We lezen uit Handelingen 27. Paulus is per schip op weg naar Rome, met in totaal 276 mensen aan boord. Het schip komt in nood door een grote storm. Paulus blijft vertrouwen op God en getuigt daarvan. Nog tijdens de stormachtige reis gaat hij de mensen op het schip voor in het breken van het brood en het danken van God. Uiteindelijk komen ze allemaal behouden aan land.

15 november

In deze dienst vieren we het Heilig Avondmaal, met de gemeenteleden in de kerk, en ook samen met ieder die thuis met ons verbonden is. We volgen het rooster van Vertel het Maar. We lezen Mattheus 25:1-13: over de wijze en de dwaze meisjes die wachten op de Bruidegom.

22 november

Dit is de laatste zondag van het kerkelijk jaar: de zondag waarop wij de overledenen gedenken.

Wij gedenken allen die tot onze gemeente hebben behoord of zich met onze gemeente verbonden hebben geweten. De families van de overledenen gemeenteleden krijgen hierover persoonlijk een brief en uitnodiging om met twee personen in de dienst aanwezig te zijn. Tevens gedenken wij andere personen van wie gemeenteleden het op prijs stellen dat ook hun namen genoemd worden. Mocht u hier prijs op stellen, wilt u dit dan doorgeven aan mij?

Wij gedenken hen opdat hun namen niet vergeten worden. Wij geloven immers dat ook God onze namen niet vergeet, maar onuitwisbaar geschreven heeft in de palm van Zijn hand. Ook verwachten wij de Opstanding van de doden. In dit hoopvolle perspectief gedenken wij hen die ons zijn voorgegaan.

We lezen verder in Mattheus 25: 31-46, over de komst van de Mensenzoon.

Graag tot ziens in de diensten of in verbondenheid via YouTube en Kerkomroep.