info@woudtsekerk.nl
Protestantse Gemeente 't Woudt - Den Hoorn

Burenhulp

Wij zijn gewend om naar elkaar om te zien en voor elkaar klaar te staan. Als leden van de kerk doen we veel ‘vrijwilligerswerk’. Uiteraard in commissies, werkgroepen, kerkenraad en dergelijke, maar ook informeel door elkaar en anderen te helpen.

Die kracht willen we niet alleen voor onszelf houden. We willen als kerk van betekenis zijn voor de buurt. Bijvoorbeeld door praktische hulp te bieden aan mensen die dat nodig hebben. Binnen én buiten de kerk. Dat noemen we burenhulp.

Het kan om van alles gaan:

• onderhouden van de tuin
  • klussen
  • oppassen
  • koken
  • wandelen
  • helpen met administratie
  • bemiddelen richting hulpinstanties
  • helpen bij computergebruik
  • geven van taalles
  • etc.

Als u een hulpvraag van uzelf of iemand anders hebt, dan kunt u mailen naar info@woudtsekerk.nl. Wij kunnen geen hulp garanderen, want we zijn afhankelijk van de beschikbaarheid van vrijwilligers. We doen ons best om in uw hulpvraag te voorzien. Incidentele hulp is vaak makkelijker te regelen dan structurele hulp.

Zou u zelf weleens een dorpsgenoot willen helpen? Fijn! Wij zouden blij zijn als u het ons via het genoemde mailadres laat weten. U kunt daarbij aangeven waar u goed in bent of welke hulp u graag zou bieden. Ter inspiratie kunt u een formuliertje bekijken dat we eerder voor dit doel gebruikt hebben.