Kinderen

Kinderoppas

Neemt u een baby of peuter mee naar de kerk, dan kunt u gebruik maken van de oppas. Meldt u zich hiervoor aan via een berichtje naar diaconie@woudtsekerk.nl. Op feestzondagen en tijdens jeugddiensten is er altijd oppas beschikbaar. Wanneer gasten zich onaangekondigd met kleine kinderen aansluiten bij de kerkdienst, wordt er natuurlijk een ad hoc oplossing geboden.

De oppasruimte bevindt zich in de kosterswoning tegenover de kerk: ’t Woudt 23, entree rechts achterom. Voor uw gemoedsrust: via telefonisch bericht aan u of de koster wordt u zó uit de dienst gehaald, mocht dat nodig zijn.

Ouders die dat willen, kunnen hun kinderen tijdens de collecte uit de kinderoppas halen. Dan zijn ze nog even in de kerk (ze horen erbij) en krijgen ze de zegen mee.

Kindernevendienst

Iedere zondagochtend wordt er kindernevendienst gehouden. Voordat de schriftlezing begint gaan de kinderen naar één van de hiervoor bestemde ruimtes, en na het zingen na de preek komen zij weer terug. Tijdens de kindernevendienst wordt gecollecteerd voor een eigen doel dat regelmatig in kerkblad Samen onder de aandacht wordt gebracht.

Kinderen die nog niet naar de basisschool gaan kunnen vanwege het niveauverschil nog niet de kindernevendienst bezoeken. Voor hen is er de kinderoppas.

Wij werken uit het boek “Vertel Het Maar”. Hierin staan prachtige verhalen, die de kinderen iets vertellen over de liefde van God en Zijn Zoon. Vaak begint de inleiding over dingen uit het dagelijks leven en wordt zo de lijn getrokken naar het onderwerp uit de Bijbel. En dit wordt met de kinderen besproken. Over de vertelling wordt een verwerking gedaan, bijvoorbeeld in de vorm van een kleurplaat, spel, quiz of puzzel.