Kinderbeurs

Elk eerste weekend van de maand:

• vrijdag, 13.30 – 17.30 uur
  • zaterdag, 9.00 – 12.00 uur

Op de kinderbeurs vindt u goede gebruikte kinderspullen (0 tot 10 jaar), zoals kleding, speelgoed, boekjes, spellen, puzzels, boxen, ledikantjes en fietsen. Alles van nog goede kwaliteit.

Tijdens verkoopdagen kunt u spullen inleveren in De Rijstuin. Mocht u niet in de gelegenheid zijn om de spullen te komen brengen, neem dan contact met ons op door een persoonlijk bericht aan ons te sturen via de Facebook-pagina van de Kinderbeurs.

Verder zijn wij bereikbaar op kinderbeurs@woudtsekerk.nl.

Van de opbrengst gaat het grootste deel naar:

Het overige deel is bestemd voor de kerk, met name voor kinder- en jeugdwerk.

Achtergrond

In onze kerkelijke gemeente was al langer belangstelling voor het opstarten van een kringloopwinkel. Het zou inkomsten moeten genereren voor de kerk, diaconale en andere sociale doelen. Daarnaast was het doel om een sociale ontmoetingsplek te zijn en hergebruik van spullen te stimuleren. Aanvankelijk werd gezocht naar een te huren ruimte van ca. 300m2. Een dergelijke ruimte bleek niet alleen te duur, maar ook (nog) niet te vinden in Den Hoorn.

Uiteindelijk is (voorlopig) gekozen voor een kleinschalige variant. Ons gebouw De Rijstuin is op zaterdagen voor dit doel goed te gebruiken. De spullen moeten dan wel steeds worden uitgestald en ingepakt. Er is gekozen om eenmaal per maand, elke eerste zaterdag van 10 tot 13 uur in te zamelen én te verkopen. Onze eerste verkoopdag was 7 november 2015. De kringloop is voor kinderspullen (0 tot 10 jaar) zoals kleding, speelgoed en meubels. De financiële opbrengst gaat voor het grootste deel naar een maatschappelijk doel voor kinderen, de rest is voor activiteiten van de kerk. Elk jaar worden andere maatschappelijke doelen gekozen. Naast gemeenteleden werken er ook mensen van buiten de kerk mee omdat zij het een zinvolle tijdbesteding vinden.

De naam van de kinderbeurs “Het kleine P-rijsje” slaat niet alleen op de kleine prijs die voor de spullen wordt gevraagd. Het is ook een verwijzing naar het gebouw De Rijstuin, (dat is genoemd naar een ruimte waar rijshout lag opgeslagen) en naar een beginnende scheut of twijg aan een boom. We hoopten dat deze scheut zou uitgroeien tot een volwaardige tak of boom, en intussen kunnen we zeggen dat dit gelukt is!