Oecumenische dienst

Mw. ds. Emöke van Bolhuis- Szabó
Ds. Barbara Lamain
Pastor Jan Lamberts

Zondag 28 oktober is het Nationale Bijbelzondag. Wij willen daar samen met onze Rooms-Katholieke medechristenen aandacht aan besteden in een gezamenlijke kerkdienst. De Bijbel is taal en teken van God en verbindt ons met elkaar. Het thema is “Met nieuwe ogen zien” naar aanleiding van het bijbelgedeelte over Bartimeüs. Door zijn ontmoeting met Jezus krijgt hij meer “zicht”. In deze viering kunnen wij horen hoe wij ook meer inzicht -en uitzicht kunnen krijgen door met andere, nieuwe ogen te kijken. De kinderen zullen in de kinderwoord/neven-dienst ook met dit thema bezig zijn.

In deze kerkdienst zullen we afscheid nemen van dominee Emöke van Bolhuis -Szabó die met grote inzet vervangend dominee geweest is. Wij zijn blij dat we nu een nieuwe dominee hebben gekregen, maar zullen ds. Emöke zeker missen!

Na de dienst is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten en te groeten bij koffie, thee en limonade in de Hooiberg.

(Deze viering komt in de plaats van de jaarlijkse Vredesdienst.)

Extra collecte: Hulp voor slachtoffers Sulawesi

Vrijdag 28 september werd Sulawesi getroffen door aardbeving en een tsunami. De afgelopen weken zijn de beelden de wereld rondgegaan van deze verschrikkelijke ramp. Beelden die stil maken, onmachtig. Zoveel leed, zoveel slachtoffers. We hebben er geen woorden voor. De hulporganisaties achter Giro555, waaronder Kerk in Actie, zijn aanwezig in het rampgebied en verlenen eerste hulp, veelal via lokale partnerorganisaties. Inmiddels zijn alle gebieden toegankelijk voor hulpverlening. De eerste vrachtwagens en schepen met hulpgoederen zijn aangekomen in het rampgebied, met aan boord onder andere watertrucks, voedsel, schoon drinkwater, muskietennetten, matrassen en tenten. Schoon drinkwater is van groot belang om te voorkomen dat na deze ramp een nieuwe ramp volgt door de uitbraak van ziektes. Ook zijn er teams aanwezig die zich richten op het vinden van slachtoffers en het inrichten van veilige onderkomens. Dit is nog maar het begin van de hulpverlening, er is nog veel meer nodig. Daarom willen wij als diaconie uw aandacht vragen voor deze extra collecte zodat de mensen op Sulawesi weer op weg geholpen kunnen worden.

28 oktober 2018