Afscheidsdienst ds. Barbara Lamain

We leven toe naar de bijzondere dienst op 23 april. Dat doe ik met pijn in mijn hart en met veel dankbaarheid voor alle zegen die we met elkaar hebben ontvangen. In vertrouwen op onze goede God kunnen we verder op de plek waar Hij ons roept, daar en hier. Welk Bijbelgedeelte lees je in zo’n dienst? Het hebben van een leesrooster is een zegen.. De afgelopen jaren heb ik het rooster van de Kindernevendienst gevolgd. Dat doen we nu ook. Voor deze zondag staat centraal: 1 Petrus 2:1-10 – Samen kerk van de levende Heer. Dit gedeelte gaat over de hoge roeping door God, voor ons als gemeente: ‘Maar u bent een uitverkoren geslacht, een koninkrijk van priesters, een heilige natie, een volk dat God zich verworven heeft om de grote daden te verkondigen van Hem die u uit de duisternis heeft geroepen naar Zijn wonderbaarlijke licht.’ Hier horen we een echo van woorden die eerder hebben geklonken, bij de Sinai, toen God Zich openbaarde aan Israël. We lezen een gedeelte hierover uit Exodus 19. Ons gelegenheidskoor zal ook een bijdrage leveren aan deze dienst. Na afloop is er koffie, thee en limonade.

Ik hoop velen van u / jullie zondag te ontmoeten!

Ds. Barbara Lamain

Collecte Diaconie: Gevangenenzorg Nederland

Ons leven is een kostbaar geschenk. Het verdient bescherming en respect. Criminaliteit heeft daar geen boodschap aan. Dat is zonde, want er zijn alleen maar verliezers. En zo worden mensen slachtoffer, voelt de samenleving zich onveilig en laat de dader zijn familie achter met verdriet, schaamte en grote zorgen.
De rechter veroordeelt de dader wel, maar dat is niet genoeg! Gerechtigheid vraagt óók om barmhartigheid. Dat is wat God ons leert in de Bijbel en wat Jezus bracht en deed.
Gevangenenzorg Nederland is een vrijwilligersorganisatie die zich inzet voor
(ex-)gevangenen, tbs-patiënten en hun familieleden. Dat doen ze samen met 650 vrijwilligers.
Het bezoek van de vrijwilliger gaat niet af van het familiebezoek. Zij mogen van justitie buiten de vaste bezoektijden komen. De gesprekken vinden plaats in een spreekkamer.
De vrijwilligers krijgen begeleiding van maatschappelijk werkers op het kantoor in Zoetermeer.
Zij reiken (ex-)gevangenen, tbs-patiënten en hun familie de helpende hand om samen te werken aan herstel. Dat doen zij met een landelijk netwerk van vrijwilligers en met steun van kerken, bedrijven, fondsen en particulieren. Want wie redt het om in z’n eentje zijn vastgelopen leven weer vlot te trekken? Van harte aanbevolen. Voor donaties: IBAN NL61 INGB 0006 3914 16

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

23 april 2023