Ds. Barbara Lamain, afscheid koster

In deze dienst nemen we afscheid van Leen Steenks als onze koster.. Nadat hij al eerder met pensioen ging van zijn ‘reguliere’ werk, zal hij nu ook de kosterswerkzaamheden beëindigen. Heel veel jaren heeft hij trouw onze gemeente gediend, voor en vooral ook achter de schermen. We zullen hem missen! Bijzonder om hier met elkaar bij stil te staan, in de dienst en na afloop van de dienst.

Collecte Diaconie: 40 dagentijd Zending Rwanda

Dit is de eerste zondag in de Veertigdagentijd. De komende weken gaan we aan de slag met de zeven werken van barmhartigheid. Elk collecteproject in de Veertigdagentijd past bij één van die zeven werken.

In het dichtbevolkte Rwanda leeft 70 procent van de inwoners van landbouw. Maar door gebrek aan grond kunnen veel mensen lastig rondkomen. Eén gewas verbouwen is niet genoeg om een gezin te voeden. Rwandese diaconessen trainen elk jaar 150 boeren en boerinnen op hun demonstratieboerderij. Ze leren hen veeteelt en groenten en fruit verbouwen met moderne landbouwtechnieken. Na de training begeleiden ze boeren in hun eigen dorp. Steeds meer ouders kunnen hun kinderen hierdoor gezonde voeding geven.

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

6 maart 2022