Ds. Barbara Lamain (Nieuwjaarswensen)

Helaas kunnen er géén kerkgangers aanwezig zijn bij deze Kerstdienst. De dienst zal live worden gestreamd vanuit de Woudtse kerk. Alleen de mensen die een taak hebben, zullen aanwezig zijn in de kerk. Deze dienst kan dus alleen vanuit huis worden gevolgd. Op deze manier kunnen we toch samen, tegelijkertijd de dienst live beleven met elkaar.

Collecte Diaconie: Stichting Vluchteling

Stel je eens voor: je bent gevlucht vanuit je veilige thuis. Je hebt geweld, bombardementen, honger en grote angsten overleefd. Nu zit je met duizenden anderen in een kamp en hebt alles achter moeten laten. Dit is de keiharde realiteit voor miljoenen mensen op de vlucht. Stichting Vluchteling biedt hulp aan kwetsbare vluchtelingen en ontheemden. Bij acute nood zorgen ze voor directe hulp, zoals onderdak, medische zorg, hulpgoederen, voedsel, schoon drinkwater en sanitaire voorzieningen en zijn werkzaam in Afrika, Azië, Europa, Latijns Amerika en het Midden-Oosten.

Stichting Vluchteling werkt samen met 11 nationale partnerorganisaties. Ze doen dat in Myanmar, DR Congo, Thailand, Curaçao, Somalië en Kenia. Zij weten wat er lokaal nodig is en hoe ze de meest kwetsbare mensen kunnen bereiken. Door projecten te steunen van plaatselijke hulporganisaties, investeren ze bovendien in lokale expertise. Die blijft, ook wanneer de samenwerking stopt.

Mede door uw steun kunnen vluchtelingen in crisisgebieden wereldwijd geholpen worden.

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

2 januari 2022