Ds. L. den Breejen uit Delft

Collecte Open Doors

De organisatie werd in 1955 gestart door Anne van der Bijl tijdens een reis naar de Poolse hoofdstad Warschau. Daar trof hij een kerk, vragend om Bijbels. Snel daarna begon zijn eenmansmissie om vervolgde christenen te helpen. Open Doors werkt nu wereldwijd om de vervolgde kerk in ruim zestig landen te versterken. Wereldwijd worden christenen onderdrukt, gevangengezet of zelfs vermoord. Enkel en alleen omdat ze geloven in de Here Jezus.

Open Doors omschrijft christenvervolging als: ‘het bewust vijandig behandelen van christenen in woord en daad vanwege hun geloofsovertuiging’. Dat loopt uiteen van christenen die als tweederangsburger worden gezien in Pakistan tot het blokkeren van online samenkomsten van christenen in China. En van het binnenvallen van huiskerken en arresteren van christenen in Iran tot het geweld van guerrilla’s tegen christenen in Colombia. Betrokkenheid en gebed zorgen ervoor dat zij er niet alleen voor staan en standhouden. Doneren kan op NL08INGB0000007733 t.n.v. Open Doors. Van harte aanbevolen.

Collecte Kerkrentmeesters: Werelddiaconaat

Vandaag collecteren we voor het landbouwwerk van Kerk in Actie in Oeganda. In het noorden van Oeganda is het niet gemakkelijk om genoeg voedsel te verbouwen. Het is er droog en door de klimaatverandering is regenval steeds lastiger te voorspellen. Naast extreme droogte leidt dat ook tot overstromingen. Hoe verbouw je dan nog genoeg voedsel voor je gezin?

Met steun van Kerk in Actie leert de Anglicaanse Kerk van Oeganda boeren en boerinnen droogtebestendige zaden te gebruiken en hun oogst beter te bewaren. Ze leren beter samenwerken, samen sparen en hun oogst samen verkopen. Boeren zetten alles op alles om bodemerosie tegen te gaan: ze planten bomen en leren hout besparende ovens bouwen. Dit alles steunt boerengezinnen in hun strijd om het dagelijks bestaan.

Met uw gift in de collecte steunt u via het programma Werelddiaconaat van Kerk in Actie de boerengezinnen in Oeganda om genoeg voedsel te verbouwen. Van harte aanbevolen.

10 maart 2024