Ds. M.J.W. Brederoo uit IJsselstein (wisseling ambtsdragers)

Collecte Kerk in Actie Zending Rwanda 40 dagen tijd

In Rwanda zijn er weinig kinderboeken. Drie Rwandese predikanten laten leerzame stripverhalen voor kinderen maken, die ze via scholen door heel Rwanda verspreiden. Kinderen gaan beter lezen, maar leren ook goed en kwaad, recht en onrecht onderscheiden. Belangrijk in een land waar men nooit meer een genocide wil meemaken. De stripverhalen gaan over Bijbelverhalen maar ook over allerlei thema’s vanuit het oogpunt van kinderen. Er zijn al boeken gemaakt over hun gezondheid, voeding, christelijke normen en waarden, kinderrechten, familieleven en goed omgaan met de aarde. Via hun school maken kinderen kennis met deze stripverhalen. Ieder jaar wil men 3000 nieuwe boeken verspreiden, waaronder steeds twee boeken over nieuwe onderwerpen, want ‘een kind dat leest, wordt een volwassene die nadenkt’, menen de oprichters. Met je gift in de collecte steun je via het programma Zending van Kerk in Actie de verspreiding van leerzame stripboeken onder Rwandese kinderen. Van harte aanbevolen.

Collecte Kerkrentmeesters: Eigen werk

17 maart 2024