Ds. W. Koerselman uit Woerden

COLLECTE DIACONIE: Leprazending

Leprazending is een internationale christelijke organisatie die lepra bestrijdt. We behandelen de individuele patiënt met aandacht en liefde. Leprapatiënten worden vaak gediscrimineerd en buitengesloten. Wij willen juist deze mensen medisch, sociaal en geestelijk bijstaan. Op die manier dragen we Gods liefde uit.

Als internationale organisatie The Leprosy Mission met 31 partnerlanden, bieden we leprapatiënten een nieuw leven. We bieden medische hulp, geven vakopleidingen, verstrekken microkredieten en investeren in voorlichting en onderzoek. Inmiddels hebben we meer dan 140 jaar ervaring in dit werk.

Met een klein, maar efficiënt team in Nederland – met 14 (parttime) medewerkers en vele vrijwilligers – geven we mensen met lepra nieuwe hoop. Leprazending heeft ruim tweeduizend nationale en internationale veldwerkers en werkt nauw samen met gemeenschappen, kerken, plaatselijke overheden en andere ontwikkelingsorganisaties.

COLLECTE KERKRENTMEESTERS: EIGEN WERK

2 juni 2024