Hemelvaartsdag, ds. Barbara Lamain

Collecte Diaconie: Solidaridad

Solidaridad, ooit opgericht door katholieke bisschoppen, is een interkerkelijke, wereldwijde organisatie, die opkomt voor een wereld waarin alles wordt gemaakt en gekocht in solidariteit met mens, milieu en toekomstige generaties.

Een betere wereld met winst voor iedereen, begint bij wat je wel en niet koopt.

Eten, kleren en sieraden leggen vaak een lange weg af voordat ze bij ons in de winkel liggen. Boeren en arbeiders in ontwikkelingslanden worden in de productie en handel niet altijd eerlijk behandeld en het milieu lijdt vaak schade. Veel factoren spelen hierbij een rol. Solidaridad pakt die aan. En mobiliseert actief alle spelers – van boer tot multinational, van overheden tot consument. Zo maken we de wereld eerlijker en duurzamer.

Alles smaakt beter en ziet er mooier uit als we weten dat boeren en arbeiders er beter van worden. En als het met liefde voor onze planeet gemaakt is, want we hebben er per slot van rekening maar één.

Collecte Kerkrentmeesters: Eigen werk

26 mei 2022