Mw. R.N. Slot-de Haan uit Maasland

Collecte Diaconie: Kerk in Actie Werelddiaconaat;

Oeganda kwetsbare vrouwen

Leven in isolement. Daar kunnen we ons in tijden van corona wel iets bij voorstellen. Leven onder terreur en wat dat met je kan doen, wordt lastiger. In het noorden van Oeganda leefden mensen in afgelegen dorpen jarenlang onder het schrikbewind van Josef Kony van het Leger van de Heer. Het duurt jaren voordat die angst en trauma’s weg zijn. Vrouwen vinden het lastig om goed voor hun gezin te zorgen. Wat kan het dan belangrijk zijn om er niet langer alleen voor te staan. De Mothers’ Union, de vrouwenvereniging van de Orthodoxe Kerk in Oeganda, schiet deze vrouwen te hulp. Iedere vrouw die mede dankzij uw steun haar leven kan verbeteren, geeft dat ook weer door aan anderen, allereerst aan haar eigen kinderen. Zo ontstaat een keten aan verandering in de dorpen waar de Mothers’ Union actief is. Wij bevelen deze collecte via Kerk in Actie daarom van harte bij u aan. Samen zijn we immers de kerk in actie. Wij in Nederland en zij in Oeganda. Dank u wel.

Collecte Kerkrentmeesters: bestemming Roosevelthuis

6 juni 2021