Oecumenische dienst (week voor Gebed en Eenheid)

De Raad van Kerken draagt het thema ‘Licht in het duister’ aan voor de komende Gebedsweek van 16 tot en met 22 januari. De Protestantse gemeente ’t Woudt – Den Hoorn en de Rooms-Katholieke kerk St. Antonius en St. Cornelius vieren gezamenlijk (oecumenisch) het nieuwe Licht van Christus in de wereld, waarover we tijdens Advent aanwijzingen kregen via het volgen van de Ster van Bethlehem. We lezen Jesaja 9:1-6; Efeze 5: 8-14; en Johannes 2: 1-12. Dat laatste gedeelte zal centraal staan in de preek: de bruiloft in Kana.

Voorgangers zijn onze dominee Barbara Lamain en pastoor Kerklaan. Een deel van het gelegenheidskoor van onze kerk zal een bijdrage leveren.

Bij deze dienst volgen we de regels van de kerk waar de dienst gehouden wordt. Dat betekent dat er ruimte is voor 50 mensen. Opgeven kan graag uiterlijk woensdag 12 januari om 20.00 uur via reserveren@woudtsekerk.nl. Dan is er nog voldoende gelegenheid om af te stemmen met het secretariaat van de RK parochie, zodat de beschikbare plekken eerlijk verdeeld worden.

16 januari 2022

Sint Antonius en Corneliuskerk