Pasen, ds. B. Schoone uit Poeldijk

We zullen de Paasdienst beginnen met gezang. We zingen al vanaf ongeveer 9.50 uur, dus nog voor de mededelingen. Het is natuurlijk niet erg als je tijdens het zingen binnenkomt. Tot zondag!

Collecte Diaconie: Werelddiaconaat Colombia

In het noorden van Colombia komen steeds meer toeristen naar de Caraïbische kust.
Kansarme jongeren die op zoek zijn naar werk, kunnen in hun eigen omgeving leren hoe ze aantrekkelijke en gezonde maaltijden kunnen koken, onder andere in een rijdende kookschool.
De jongeren komen uit de armste lagen van de bevolking aan de noordkust, dicht bij de grens met Venezuela. De meesten zijn inheems of afkomstig uit Venezuela. Ieder jaar worden 80 jongeren opgeleid voor werk in hotels, restaurants of foodtrucks. Ze leren bakken of koken met gezonde lokale voeding en maken kennis met vegetarisch en veganistisch koken.
Jongeren die een eigen bedrijf willen starten krijgen advies over hun bedrijfsplan en een mentor uit de horecasector. Leerlingen volgen cursussen waarvoor ze deelcertificaten behalen. De totale opleiding duurt 3 tot 7 maanden en wordt afgesloten met een erkend diploma.
Via het programma Werelddiaconaat van Kerk in Actie steunt u kansarme jongeren in Colombia met een opleiding en het vinden van werk. Geef in de collecte of maak uw bijdrage over op NL 89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie o.v.v. collecte Werelddiaconaat Pasen of doneer online. Hartelijk dank voor uw gift.

Collecte Kerkrentmeesters: Eigen werk

31 maart 2024