Pinksteren, ds. C.N. van Dis uit Nieuwegein

Inzameling voor de Voedselbank

In deze dienst houden we met de hele gemeente een inzameling van producten voor de Kinderen van de Voedselbank, het nieuwe spaardoel van de Kindernevendienst.

Het gaat om de volgende producten:

• Koffie en thee
  • Pasta, rijst en pannenkoekenmix
  • Boter, olie, margarine en azijn
  • Hagelslag, jam, chocopasta en pindakaas
  • Sappen, frisdrank en zuiveldrank
  • Koek en lekkers
  • Ontbijtproducten: crackers, havermout, beschuit, cruesli e.d.
  • Blik: soep, groente, fruit, vis en vlees

Voorin de kerk zetten we kratten neer waar alle producten in worden verzameld.

Neemt u ook iets mee? Dan wordt het een mooie inzamelingsactie voor de kinderen in onze omgeving die dit hard nodig hebben!

Bedankt namens de leiding van de Kindernevendienst

Collecte Diaconie: Pinksteren: Zending Egypte

Bijbels zijn in Egypte lang niet zo vanzelfsprekend als in Nederland. Veel christelijke gezinnen hebben geen geld om een bijbel te kopen. Dankzij de jaarlijkse bijbelcompetitie lezen tienduizenden kinderen tóch Bijbelverhalen. Kerken delen wedstrijdboekjes uit waarin ieder jaar een ander Bijbelboek wordt behandeld. Bij elk hoofdstuk moeten ze een aantal vragen beantwoorden en daar helpen hun ouder(s), broer of zus bij mee. Zo gaat de hele familie aan de slag met de Bijbel. De competitie wordt afgesloten met een groot festival op verschillende plekken in Egypte. Kerken uit het hele land komen er met hun kindergroepen naar toe voor een wedstrijd over wat de kinderen thuis hebben geleerd.

Geef in de collecte of maak uw bijdrage over op NL89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie o.v.v. collecte Egypte of doneer online. Hartelijk dank voor uw gift!

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

28 mei 2023