Aanpassing interieur Woudtse kerk

·

Gezien het feit dat er al diverse malen behoefte is geweest aan meer zitplaatsen in de kerk, bijvoorbeeld bij rouwdiensten, hebben we ernaar gestreefd om het vervangen van de rode banken door stoelen zo snel mogelijk te doen. Vorige week konden de verwarmingsbuizen verwijderd worden door een aannemer.

Afgelopen maandag 3 augustus zijn de kerkbanken uit de kerk gehaald. Na het schoonmaken van de kerk zijn er stoelen geplaatst. Ook is er geschoven met de gele en bruine banken die bij het historisch interieur horen. Vervolgens is ook nog het koorhek teruggeplaatst. Dit hek gaat nog aangepast worden zodat het eenvoudiger te verwijderen en terug te plaatsen is. Op bijgaande foto is te zien hoe de inrichting op dit moment is. Dit hoeft niet een voor altijd vaste opstelling te zijn, we zijn heel flexibel en kunnen de inrichting naar gelang de behoefte eenvoudig veranderen. Het kerkgebouw is dus nu ook makkelijker inzetbaar als vergaderruimte of als ruimte voor bijeenkomsten.

Er bleek uiteindelijk behoorlijk wat belangstelling om een bank in bezit te krijgen. We hebben veel vragen gehad en iedereen die zich gemeld heeft kon een of meerdere banken ophalen of bezorgd krijgen. Door een gelukkig toeval hebben we voor een laag bedrag de hand kunnen leggen op 70 biezen stoelen die identiek zijn aan de 40 stoelen die er al in de kerk stonden. We kunnen daarmee voorlopig heel goed uit de voeten. Uiteraard gaan we ons beraden op hoe we verder gaan met de inrichting van de kerk en het liturgisch centrum. Daar is een commissie mee bezig en deze commissie zal daarvoor ook raad vragen aan een deskundige op het gebied van kerkelijke interieurs.

We hopen dat de nieuwe situatie een aangename verrassing is, laat u ons vooral weten wat u ervan vindt zodat we met elkaar de meest praktische en plezierige opstelling vinden. Laat het ons ook weten als u moeite heeft met het zitten op deze stoelen, we gaan dan met u kijken naar een passende oplossing.

We danken onze koster en een aantal vrijwilligers en CvK leden voor de snelle en effectieve operatie, het was een forse klus die vanwege vakantie op weinig schouders terecht kwam.