Inrichting Woudtse kerk – UPDATE

·

In de afgelopen weken hebben ruim 90 gemeenteleden hun mening gegeven over de vervanging van de rode banken door stoelen. Hartelijk dank allemaal voor de waardevolle informatie die jullie met de kerkenraad gedeeld hebben. Een verslag van de uitkomsten van de enquête zal komende week verstuurd worden aan iedereen die de enquête heeft ingevuld. Ook zullen we het met de gemeente delen via de nieuwsbrief. In de kerkenraadsvergadering van afgelopen maandag zijn de uitkomsten van de enquête uitgebreid besproken: nadelen, voordelen en aandachtspunten. De kerkenraad beseft dat het voor een aantal gemeenteleden een gevoelig punt is. Het CvK heeft antwoord gegeven op vragen die er nog waren.

Aan het eind van de bespreking is in de kerkenraad besloten in te stemmen met het verzoek van het CvK. Dit betekent dat in de zomer gestart wordt met de werkzaamheden om de verwarmingsbuizen boven de vloer te verwijderen en ook de rode banken verwijderd worden. Er komen voorlopig stoelen voor in de plaats die identiek zijn aan de biezen stoelen die er nu ook al staan. Daarmee kunnen in deze corona-tijd meer mensen op 1,5m deelnemen aan de kerkdiensten. Ook maakt het de inrichting van de kerk meer flexibel, zowel voor gemeente-activiteiten als voor de verhuur. We weten dat er een aantal gemeenteleden niet goed op deze stoelen kan zitten. Neem graag contact op over een passende oplossing. Het CvK heeft gevraagd om in te stemmen met deze verandering op korte termijn vanwege de wens om in de huidige situatie zoveel mogelijk mensen te kunnen verwelkomen in de diensten.

Op de lange termijn worden in de commissie ‘liturgisch centrum’ plannen gemaakt voor de inrichting van de kerk waarbij ook advies ingewonnen zal worden bij een kerkelijk interieur-adviseur. We hopen van harte dat alle gemeenteleden zich thuis gaan voelen in de ‘nieuwe’ omgeving.