Kerstconcert Katholieke Kerk: Licht en Warmte in de Stal

·

Vorig jaar was het de laatste keer. Weet u nog? Misschien toch volgend jaar wat eenvoudiger, klein en zonder orkest.  Niet wetend dat het nu ook zo moet zijn. “Corona”. We gaan in ieder geval iets doen. Een heel klein koor, 2 meter afstand, geen orkest, 30 belangstellenden in de kerk, een organist, een pianist. Kerst zonder zingen is voor ons geen optie. Je neemt elk jaar je bagage van het afgelopen mee naar de stal. Kerst, jaarwisseling… de moeilijkste tijd, maar toch ook de warmste, gezelligste tijd van het jaar. Er is wat afgezongen de afgelopen jaren in de kersttijd. Maar nu is het stil. Half november ging het bij ons (Ineke en Sonja) kriebelen. Dit kan en mag niet gebeuren, zeiden wij. We moeten toch met kerst onze bagage naar de kerststal kunnen brengen.

Oké, dus in overleg met Pastoor Verbakel en de twee kerken. Grandioos. Zij waren spontaan er mee eens om op deze manier u een kerstgevoel mee te geven in Coronatijd. Wij, Ineke en Sonja gaan een Livestream doen om er zeker van te zijn dat er iets gedaan wordt. Zomaar een aantal kerstliederen, koorliederen, teksten en het Evangelie van Lucas. We noemen het dit jaar geen concert maar Licht en Warmte in de Stal. Ds. Barbara Lamain en Diaken Melchior Kerklaan doen de lezingen en de teksten. Op zaterdag 19 december doen we dezelfde kerstliederen met teksten in de Sacramentskerk (Vredeskerk) en zondag 20 december is het in de H. Antonius en Corneliskerk te Den Hoorn. Deze avonden beginnen om 19.30 uur. Twee kerken dus totaal 60 mensen, en niet meer. Het Bisdom in overleg met het RIVM beslist. Worden het er meer, of gaat het niet door. EEN GROTE VRAAG. De livestream die we achter de hand hebben wordt op dinsdagavond 15 december opgenomen en is voor iedereen te beluisteren via www.endesystems.nl/live.

We geven er verder geen publiciteit aan. We verkopen 30 kaarten in Den Hoorn en 30 kaarten in Delft. Kosten: 10 euro. Waarom? Wij willen geen run van mensen die toch onverwacht binnen komen. De opbrengst gaat zoals elk jaar naar 5 goede doelen. Eigen bijdrage is er niet aan het eind van de avond. Er is ook geen pauze. Een mondkapje is verplicht. U krijgt een toegangsbewijs waarop u uw naam en telefoonnummer moet zetten en ook op die avond af moet geven. Mocht het soms zo zijn dat?? Je weet maar nooit. Dan weten wij wie er in de kerk waren. We maken daar alleen maar gebruik van als dat nodig is. Safety first. Heeft u klachten, blijf thuis en geef het aan ons door.

Opgeven kunt u zich bij
Ineke Willems – 06 5513 0420 – ineke [dot] willems [at] gmail [dot] com
Sonja Nowee – 06 1037 0001 – sonjanowee [at] gmail [dot] com

U krijgt alleen via ons een toegangskaart.
Als koor hebben we zo goed als nog niet gerepeteerd, toch gaan we ervoor en hopen en vertrouwen op de stal met HET KIND. In dat vertrouwen weten we zeker dat het mooie en warme avonden zullen worden.

Gaat u mee het licht aansteken in de stal?

Vriendelijke groet van Ineke Willems en Sonja Nowee