Kerstproject Kindernevendienst

·

Op zondag 28 november starten we met de kinderen van de kindernevendienst met het kerstproject.

De verhalen over het leven van Ruth staan centraal in het kerstproject. Zij vluchtte met haar schoonmoeder naar een ander land. De verhalen staan in het teken van hoop voor een nieuwe toekomst vanuit het perspectief van een vluchteling.

Advent is de tijd van vooruit kijken, uitzien naar de komst van de Redder die hoop voor de toekomst brengt voor alle volken. Dit een heel actueel thema op dit moment.

Ieder kind krijgt gedurende het project een koffertje mee naar huis. Thuis kunnen de kinderen klusjes doen of iets knutselen/ bakken en dat verkopen en daarmee geld verdienen.

Voor in de kerk staat ook een koffertje, daar mogen ze wekelijks het verdiende geld in doen en zullen we met de meter bijhouden wat het totaal is. Uiteindelijk gaat het geld naar Stichting Gave. Zij organiseren allerlei dingen voor vluchtelingen, zoals: kinderkampen, een moeder-kind weekend, Gave-vriendinnendag, Gave-festivals en house of joy, waarbij kerken activiteiten aanbieden aan mensen in de asielzoekerscentra. Helpt u de kinderen met het inzamelen van een mooi bedrag voor de vluchtelingen in ons land?