Kindernevendienst: paasproject en online meeten

Paasproject

We luisteren op weg naar Pasen naar zeven uitspraken van Jezus die beschreven worden in het evangelie naar Johannes. Jezus Christus maakt met een beeld duidelijk wie Hij is. Hij stelt zich aan ons voor: ‘Ik ben …’

In de projectverbeelding staat een weg centraal. Een weg in allerlei omstandigheden van het leven; van diepe dalen, open velden, onder de brandende zon, in de striemende wind en regen tot in de donkere nacht. Jezus gaat ons voor en geeft ons: water, brood, licht, bescherming, een stevige basis. Hij wijst ons de weg. Jezus leert ons vooruitkijken, omdat Hij de opstanding en het leven is. Jezus leeft en wij mogen door Hem en met Hem onze levensweg gaan.

Zondag 14 februari starten we met het project. Er zijn deze week enveloppen rondgebracht bij de kinderen met werkboekjes voor de oudste kinderen  en kleurplaten van het project voor de jongste kinderen. Mocht u niks hebben ontvangen en de materialen wel graag willen hebben dan kunt u het materiaal zelf downloaden op vertelhetmaar.nl/thuis (gratis aanmelden). Dit geldt ook voor de werkboekjes van de resterende weken. Mocht dit niet lukken, dan kunt u even een e-mailtje sturen naar: kindernevendienst@woudtsekerk.nl dan zorgen we dat het alsnog gebracht wordt.

Online kindernevendienst uitproberen

Omdat we nog steeds niet bij elkaar kunnen komen willen we online kindernevendienst gaan doen voorafgaand aan de kerkdienst, dus van 9.40 tot 10.00 uur. De leiding van de kindernevendienst vertelt het verhaal voor die zondag en kan het project / de verwerking toelichten. En natuurlijk is het fijn elkaar even te zien en samen te kunnen praten! Om 10 uur kunnen de kinderen dan meekijken naar de kerkdienst of aan de verwerking gaan.

We wisselen onderbouw en bovenbouw af:
14-02 Bovenbouw (groep 5-8)
21-02 Onderbouw (groep 1-4)
28-02 Bovenbouw (groep 5-8)
07-03 Onderbouw (groep 1-4)

De meetings zullen we doen in Google Meet. Het enige wat u daarvoor nodig hebt is een linkje waarmee je in de meeting kunt komen. Deze link is maar kort geldig, dus die wordt pas op zondagochtend in de kerkapp, in de groep van de knd-ouders gezet. Als u deze link wilt ontvangen is het dus belangrijk dat u de kerkapp downloadt (via deze link of zoek in de Play Store / App Store op Woudtse kerk) en zich in de app aanmeldt. We hopen op deze manier samen met de kinderen op weg naar Pasen te gaan!