Periodieke gift voor uw bijdrage Actie Kerkbalans?

·

Zoals u misschien weet is uw bijdrage voor de Actie Kerkbalans in sommige gevallen aftrekbaar voor de inkomstenbelasting. Maar wist u ook dat u het belastingvoordeel veel beter kunt benutten als u uw bijdrage omzet in een periodieke gift?
Nee? Lees dan deze folder.
Met een periodieke gift is uw bijdrage in veel meer situaties volledig aftrekbaar en zo kunt u de kerk financieel nog meer steunen voor hetzelfde geld. Wie wil dat nou niet??

Om u een idee te geven hoe het werkt, even een klein voorbeeld:
Stel u geeft normaal € 300 per jaar aan de kerk. Door gebruik te maken van een periodieke gift voor een duur van 5 jaar, krijgt u € 114 van de belastingen terug (op basis van een verzamelinkomen van € 50.000). U betaalt dan slechts € 186 netto aan de kerk. Wilt u netto € 300 blijven geven, dan kunt u uw bedrag van uw gift verhogen tot €484. U krijgt dan € 184 terug van de belastingdienst waardoor u netto € 300 betaalt. De Woudtse Kerk krijgt € 184 meer terwijl het u niets extra kost. Totaal ontvangt de kerk dan over 5 jaar 5x € 184 = € 920 extra. Wilt u weten hoe de situatie voor u is, maak dan gebruik van de schenkcalculator.
Mocht u aan de hand hiervan nog vragen hebben, neem dan contact op met Jan Pieter van Woerden of mail naar administratie@woudtsekerk.nl.

Wij helpen u graag om ook een periodieke gift af te sluiten. Stuur even een mailtje naar administratie@woudtsekerk.nl en wij sturen u een vooringevuld formulier toe.

Alvast hartelijk dank,
Het College van Kerkrentmeesters