info@woudtsekerk.nl
Protestantse Gemeente 't Woudt - Den Hoorn

VakantieBijbelWeek (update)

Over een paar weken is het zover: zomervakantie! Dat betekent ook dit jaar weer een vakantiebijbelweek (23, 24 en 25 juli) in De Rijstuin en op donderdag een speciaal programma bij de scouting. Na een intensieve tijd van voorbereiden, verheugen we ons op de dagen zelf. Met ruim honderd kinderen vieren we feest! Ieder kind in de basisschoolleeftijd is welkom, zowel kerkelijke als niet kerkelijke kinderen. Het thema dit jaar is “Schatrijk!”. Wanneer ben je eigenlijk schatrijk…..?

Tijdens de VakantieBijbelWeek willen we kinderen “schatten” doorgeven. Schatten van en over God. Het thema verwijst naar de schatten van een ander “rijk”, namelijk het Rijk van God. Door deze schatten kunnen we de kinderen laten zien wie God is.
God is niet gebonden aan tijd en plaats: God is altijd dezelfde! Dat ontdek je als je opzoek gaat naar de schatten in de Bijbel. We nemen de kinderen deze VBW mee naar een museum vol schatten uit de Bijbel zodat ze schatrijk van de VBW vandaan komen!

Graag vragen wij uw gebed, betrokkenheid en financieel steuntje in de rug om deze dagen net als afgelopen jaren tot een groot succes te maken.

• Bidden kan altijd;
  • Financieel bijdragen kan in één van de collectes (zondagochtend 7, 14 en 21 juli). Maar per bank kan ook(!) op bankrekeningnummer NL66 RABO 0358 2021 16 t.n.v. Protestantse Gemeente ‘t Woudt-Den Hoorn, o.v.v. ‘VBW 2019’;
  • Zin om de handen uit de mouwen te steken tijdens de dagen? Alle hulp is welkom. Laat dit even weten aan onze jeugdouderling Sandra Keyzer (jeugdwerk@woudtsekerk.nl / 06-52016136).

Alvast hartelijk dank! En wees welkom op 23, 24 en 25 juli!!

Het thema van de VBW heeft maken met een museum. Nu zijn we op zoek naar ‘museumstukken’ voor de inrichting van De Rijstuin. Aan u de vraag: heeft u iets te leen wat we kunnen exposeren? Bijvoorbeeld oude schaatsen, een naaimachine, telefoon, schilderij of iets anders van vroeger. Het hoeft niet mooi te zijn of van waarde maar het mag wel. Er zal niet mee gespeeld worden en u krijgt het ook gewoon weer terug. Heeft u nou iets leuks wat we mogen gebruiken, neem dan contact op met Annelies of Renate of stuur een mailtje aan jeugdwerk@woudtsekerk.nl.

Ook zijn we op zoek naar (oude) kassa’s en munten waarmee gespeeld mag worden. Dit mag speelgeld, oude munten of buitenlandse munten zijn. De kans dat u de munten terug krijgt is klein, aangezien we waarschijnlijk niet meer kunnen traceren van wie we welke hebben gekregen. Maar kunt u wat missen, dan horen we dit graag.
Verder zouden we op dinsdag en woensdag wat hulp van vaders/opa’s kunnen gebruiken voor een ‘stoer’ onderdeel van de VBW. Lijkt het u leuk om te helpen, laat het ons weten.