Ds. Barbara Lamain (Gedachtenisdienst)

Dit is de laatste zondag van het kerkelijk jaar. We gedenken de mensen die ons het afgelopen jaar zijn ontvallen. Zie het bericht hierover. We lezen Zacharia 6: 9-15: de belofte dat de tempel herbouwd zal worden. Oftewel: ook al ervaren we nu verdriet en tegenslag, God geeft Zijn beloften voor een heilrijke toekomst.

Voor deze dienst is het de bedoeling dat u weer reserveert op de inmiddels bekende manier via reserveren@woudtsekerk.nl. Dat kan tot uiterlijk vrijdagavond 20.00 uur. Voor de avonddienst in De Rijstuin hoeft u niet te reserveren.

Collecte Diaconie : Lamogai Papoea Nieuw Guinea

Vandaag collecteren we voor Jan en Annette Wols. Een Westlands echtpaar, dat al jaren in Nieuw Guinea werkzaam is. Hun doel is dat mensen die opgevoed zijn in de landstaal ook Gods Woord zelf kunnen leren lezen. Afgelopen maand waren zij de gastheer en -vrouw voor het team dat kwam werken aan het in elkaar zetten van een nieuw alfabetiseringsprogramma in de voertaal (pidgin).

De week hierna kwamen 5 gemeenteleiders met hun vrouwen van de Madak taalgroep naar het centrum. Zij vroegen specifieke hulp met betrekking tot het huwelijk en gezin. Ook zochten zij naar input voor het lokale gemeente werk, geplande evangelisatie en gemeentebouw in hun taalgroep. Zij hebben samen Bijbelstudie gedaan over het huwelijk, zodat zij als krachtige man-vrouw-teams met hun gezin, meer en meer door God gebruikt kunnen worden in de plaatselijke gemeente en daar waar de deuren worden geopend het Goede Nieuws te brengen. In de afgelopen jaren zijn er in het Lamogai taalgebied 13 gemeenten ontstaan, die zo goed als zelfstandig functioneren, waar Jan en Annette nu nog als hulp en adviseurs bij betrokken zijn.

Collecte Kerkrentmeesters: Pastoraat: Omzien naar elkaar

Vandaag is het Eeuwigheidszondag. Daarom collecteren we voor pastoraat, bijvoorbeeld voor mensen die te maken hebben met rouw en verlies.

Een luisterend oor, een vriendelijk woord, een arm om de schouder. Oog hebben voor mensen binnen en buiten de kerk is een belangrijk onderdeel van gemeente zijn. De Protestantse Kerk in Nederland stimuleert gemeenten in hun pastorale taak, onder andere door het steunen van gedachtenismomenten waarbij de kerk ruimte biedt aan alle wijk- of dorpsbewoners die in het afgelopen jaar te maken hebben gehad met verlies en rouw. De kerk als vindplaats van geloof, hoop en liefde ten voeten uit.

21 november 2021