Ds. Barbara Lamain (Heilig Avondmaal)

Live luisteren  |  Terugluisteren

Deze zondag vieren we met elkaar het Heilig Avondmaal. We zien er naar uit. Dit vieren we in de kerk met de daar aanwezige gemeenteleden en met de gemeenteleden thuis die vanaf daar ook deelnemen. We geloven dat Christus op een bijzondere manier aanwezig is wanneer we het Heilig Avondmaal vieren. Of we nu in de kerk zijn en elkaar daar zien, of dat we thuis zijn en elkaar niet zien. Hij is aanwezig, Hij trekt ons naar Zich toe.

We volgen het leesrooster van de Kindernevendienst. We vervolgen de lezing uit Exodus waar we in mei aan begonnen zijn. Deze keer staat op het rooster: Exodus 25: 10-22 en 26: 31-37. Over de ark en de plek van de ark in de tabernakel. De ark is het teken van Gods aanwezigheid. Hij is Degene die mee reist met het volk. De ark straalt Gods heiligheid uit. En het is de plek van de verzoening. Waar we vergeving ontvangen,  waar we weer heel worden en verder mogen gaan met Hem

Voorganger is dominee Barbara Lamain.

Er is een digitale collecte voor de hieronder genoemde doelen.

Kindernevendienst

Tijdens de kerkdienst wordt een korte filmpje getoond met een introductie voor de kindernevendienst. De kinderen kunnen dat filmpje hier af kijken. Verder zijn de verhalen en verwerkingen beschikbaar. Het gaat over de Tabernakel, de plek waar God temidden van het volk wilde wonen.

Collecte Diaconie: Streekverband De Tien

Tijdens het avondmaal collecteren we voor Streekverband De Tien. Streekverband De Tien is een initiatief van de diaconieën van de Westlandse kerken. Hiermee worden zes projecten, die volgens procedure voorgedragen en gekozen zijn door de deelnemende diaconieën, ondersteund. Al het geld gaat volledig naar die projecten. Een van de nieuw gekozen projecten van De Tien is Project Girls Empowerment Foundation. Girls Empowerment Foundation heeft de taak om het voor meisjes in ontwikkelingslanden mogelijk te maken hun volledige potentie te benutten. Dit doen ze door educatie, veiligheid en daar waar nodig, onderdak te bieden. Hiermee proberen zij een bijdrage te leveren aan de verdere ontwikkeling van deze meisjes. Zodat deze meisjes een verschil betekenen voor haar familie en haar omgeving en uiteindelijk voor haar land. Klik hier voor verdere informatie.

Collecte Kerkrentmeesters: Instandhouding eigen kerkdiensten en gebouwen

14 juni 2020